Dzięki publikacji naszego Czytelnika na wykop.pl (dziękujemy!), możemy podzielić się ważnym spostrzeżeniem.
T-mobile świadczy usługę blueconnect na kartę. Zgodnie z informacją na stronie operatora, po kupnie startera za 25pln, otrzymujemy bonus - 2GB danych na start. Jak wynika z doświadczenia naszego czytelnika (potwierdzonego na infolinii i w regulaminie) bonus jest przyznawany do 72h po aktywowaniu karty SIM (cytując regulamin - wykonają "(...)połączenie na dowolny, płatny lub bezpłatny numer krajowy lub wykonają z niej połączenie transmisji danych"). Informacja zwrotna o aktywowaniu bonusu przesyłana jest SMSem. Nawiązując połączenie z internetem wcześniej, niż przyjdzie powiadomienie, obciąża się konto. Stawka w bluconnect wynosi 30gr za 1MB danych - czyli, jak łatwo policzyć, 25pln to zaledwie 83MB! Nie było by w tym nic złego (wszytko jest opisane w regulaminie), gdy nie to, że możliwe jest wykorzystanie większej ilości środków niż posiada się na koncie (!?) czyli zrobienie debetu! Taka sytuacja prowadzi do zablokowania przyznanego bonusu (2GB). Odblokowanie go jest możliwe dopiero po spłaceniu debetu.
Jak, w takim razie, korzystać z blueconnect na kartę?
Aktywować starter (metodą opisaną powyżej) i czekać. Rozpocząć korzystanie z internetu, dopiero po przyznaniu bonusu. Należy pamiętać, że w tej usłudze, koszt danych (nie bonusowych) jest 3x droższy niż w Orange, a prawie 10x droższy niż w Play. Jedynie bonusy bronią jakoś tą usługę.
W sobotę złożyłem reklamację w salonie T-Mobile. Niestety do tej pory bez odzewu. Na szczęście mam Orange Free z Allegro :)
OdpowiedzUsuńTeż się na to złapałem. Ale zorientowałem się od razu (skasowało mi coś ok 5PLN). Pani na Info motała się trochę z wyjaśnieniem ale w końcu przekazała mi to samo co wy. Aha, jako, że dzwoniłem do niej właśnie z tego Startera Bluconect myślałem, że aktywuje się bonus tak jak piszecie. Jednak czekałem, czekałem i nic się nie działo. Dopiero kiedy zadzwoniłem na normalny nr znajomego, bonus aktywował się praktycznie natychmiast. Nie wiem, może to przypadek.
OdpowiedzUsuńPS: Nie wiem czy jest taka netykieta ale dla mnie powinna być, za pożytecznego bloga klikanie w reklamy. Ja za każdym razem kiedy korzystam z tego staram się poklikać, zachęcam innych do podobnych zachowań. Autor tu się postarał, wszystko jest jak na tacy.
Reklamacja rozpatrzona pozytywnie - dodatni stan konta i pakiet 2GB zostały odblokowane. Brawo T-Mobile!
OdpowiedzUsuńTeż się załapałem (nie przeczytałem dokładnie regulaminu) jednak istnieje proste "obejście" tego niby problemu wynikające z regulaminu: gdy jako pierwsze wykonamy połączenie głosowe, płatne (kartę BC wkładamy do telefonu i dzwonimy na kilka sekund do znajomego lub rodziny) - na początku zgłosi się automat witający nowego abonenta, informujący o podstawowych zasadach i proszący o wybór języka automatycznej obsługi, następnie mamy już sygnał dzwonienia - gdy ktoś odbierze i zaliczy się nam połączenie głosowe - SMS o uruchomieniu pakietu 2GB przychodzi po kilkunastu - kilkudziesięciu minutach (sprawdzone na starterze zakupionym w połowie września - tak się "niechcący" zdarzyło, że z tego startera musiałem zadzwonić do rodziny przekazać ważną informację i dzięki temu dowiedziałem się jak praktycznie natychmiast aktywować pakiet :)
OdpowiedzUsuń@hufi tak z tym się zgadzam, bo chodzi o aktywację karty w systemie. Jednak dorzucę swoje 3 grosze ;) Bt ładnie działa do chwili :( Po wykorzystaniu bonusu nawet nie zauważyłem, że skończyły się również pieniążki - połączenie zostało zablokowane. Doładowałem za 25 i otrzymałem sms o przyznaniu 2GB od tej chwili internet jest martwy. Jak to wygląda ? Otóż łączy się z netem ale jakakolwiek próba w necie kończy się sms-em - brak środków itd. Co ciekawe stan konta jest dodatni, bonus widnieje na stronie iboa ale net nie ma. Tydzień barowania się z BOU i nic, ciągle po każdych 60godz, gdzie w międzyczasie przysyłają sms-a, problem został rozwiązany, BOU proponuje kolejne 60 godzin. W tym czasie zebrali o mnie już chyba wszystkie informacje, bo niby niezbędne a netu nadal nie ma. Sprzęt jest sprawny, bo na inneh karcie łączy się bezproblemowo, co też było sugerowane, że albo modem, albo komp nie taki, a może system padł. Nadmienię, że w trakcie pierwszego pakietu bilans biling stan konta wyszedł na moją niekorzyść -8pln o tak zginęło. Jednym słowem totalna porażka.
OdpowiedzUsuńMam to samo co Tomasz P., od 7 tygodni łączności nie ma, połączenie jest zrywane przez serwer ppp i co jakiś czas otrzymuję tylko sms-y "Stan rodkow na koncie uniemozliwia zestawienie / kontynuowanie polaczenia z Internetem. Doladuj konto i sprobuj ponownie.". Pieniądze na koncie oczywiście są, a bonus z poprzedniego doładowania jest niewykorzystany. Problem zgłaszałem kilkakrotnie, za każdym razem kończyło się tylko na sms-ach, że "problem jest w trakcie rozwiązywania" i następnie albo "problem jest rozwiązany" albo "usługi działają prawidłowo". T-Mobile zawodowo nabija w butelkę.
OdpowiedzUsuńchole.ra u mnie to samo... gdy kupiłem i w tmobilu konsultant wykonał połączenie za mnie. odrazu przyznało mi limit 2gb i ok. za drugim razem sam sobie doładowałem 25 zł. i myślałem że mam te 2 gb... a tu po kilku kliknięciach zjadło 25 zł. a 2gb nie ma... zgłosiłem do tmobilu i przyznali mi te 2gb... dziś tzn 7 kwietnia doładowałem sobie ponownie 25 zł. przyszedł sms że jej mam. i co z tego... ? nawet nie mogę się połączyć z netem za te 25 zł.! już nie wspominając o pakiecie 2gb którego nie otrzymałem... Bo pakiet pakietem ( może trzeba poczekać) ale skoro mam 25 zł. to powinno mi pobierać z tej puli... a tu lipa totalna ! jakbym nie miał środkówk na koncie... wkurzające !
OdpowiedzUsuńJa jak doladowuje konto blueconnect na karte to musze czekac z dwie godziny zanim dostane 2gb :-/ a to nie wszystko! Np dziś doladowalam o 16 konto jest 21:30, niby dostalam 2gb i niby powinnam miec neta a nadal jak otwieram jakas strone to info ze nie mozna polaczyc z netem :-/
OdpowiedzUsuńDebet, czyli ujemny stan konta możemy również osiągnąć, po wykorzystaniu środków bonusowych i dalszym pobieraniu, czy wysyłaniu danych z danej karty sim. Niestety, operator uniemożliwia sprawdzanie kodem stanu przyznanych pozostałych środków bonusowych. Możliwe jest jedynie po zalogowaniu się do iblueconnect, co nie jest zbyt wygodne. Tak więc, korzystanie z tej oferty wymaga sporej ostrożności.
OdpowiedzUsuńSuper firma T-mobile!
OdpowiedzUsuńMożemy czekać nawet trzy dni na włączenie internetu.