czwartek, 2 kwietnia 2015

RedBull MOBILE aktywacja startera cz.3

W komentarzach do poprzedniego wpisu pojawiły się uwagi, że żeby skorzystać z Darmowego Internetu LTE w RBM, trzeba mieć aktywny pakiet danych. Na naszym testowym starterze nie aktywowaliśmy pakietu, a LTE działa. Ktoś sugerował, że przyczyną są bonusowe środki przyznane przy doładowaniu (co okazało się nie być prawdą).
Wszystko zaczęło się od komentarza, w którym ktoś napisał, że ma ponad 30pln na koncie i włączył usługę Darmowy Internet LTE. Pomimo informacji zwrotnej (sprawdzenie przy użyciu krótkiego kodu *111*480*3#), że usługa jest aktywna, prędkość internetu wynosiła 32kb/s. Jak wyjaśnić tę sytuację? Co jest przyczyną tego problemu?
Po kolei przeanalizujemy wszystkie elementy.
Zacznijmy od startera - musi to być starter RBMII (sprzedawany z puszką napoju RedBull za 9pln). Standardowo prędkość internetu wynosi zawsze 32kb/s - jeżeli tylko karta jest aktywna. Żeby korzystać z większych prędkości, trzeba włączyć (kupić) pakiet danych. Warunkiem uruchomienia usługi Darmowy Internet LTE na 30dni jest: aktywne konto, minimum 30pln na nim oraz dane umożliwiające korzystanie z internetu (wynika to z regulaminu). Co oznacza ten ostatni zapis? Musimy mieć możliwość korzystania z danych. Najprościej włączyć pakiet, choćby ten najtańszy za 5pln (dający 300MB). Każdy pakiet jest ważny 30dni, więc jeżeli włączymy pakiet i uruchomimy Darmowy Internet LTE na 30dni to ważność obydwu skończy się w tym samym momencie. 
Takie rozwiązanie (z pakietem) ma tę wadę, że podnosi miesięczny koszt korzystania z usługi o przynajmniej 5pln. Tak na prawdę, ma to znaczenie tylko w pierwszym miesiącu, bo później i tak będziemy mieć na koncie pieniądze, którymi doładowane zostało konto, w celu przedłużenia jego ważność.
Pytanie jest jednak inne - dlaczego usługa Darmowego Internetu LTE na 30dni opisywana wcześniej (tu i tu) działała (i działa) bez włączonego pakietu? Co było tego przyczyną? Cuda się zdarzają, ale bardziej prawdopodobne są błędy w systemie operatora :-)
Czy tak było tym razem?
Odpowiedź okazała się prosta, ale dosyć przyjemna.
Postępując z doładowaniami, tak jak to opisaliśmy wcześniej, Darmowy Internet LTE będzie działał bez problemu, pomimo braku aktywacji pakietów. Przyczyną jest promocja - Darmowy i nieograniczony internet po każdym doładowaniu ekstra  (ważna do odwołania), w której otrzymujemy pakiety danych po doładowaniu:
  • 5-9pln - 10MB ważne 5dni
  • 10-24pln - 100MB ważne 10dni
  • 25-49pln - 1GB ważne 30dni
  • 50-99pln - 2GB ważne 100dni
  • 100-300pln - 2GB ważne 150dni
Doładowując konto odpowiednio wysokimi kwotami, otrzymujemy promocyjne dane z takimi samymi terminami ważności jak ważność konta (doładowanie za 50pln przedłuża ważność konta o 100dni i daje 2GB danych, także ważnych 100dni). Stan darmowych danych można sprawdzić poprzez menu: *111#, potem 1, a na końcu 5. Zostaną wyświetlone informacje o Promocyjnych MB. W efekcie cały czas mamy ważne dane, które umożliwiają korzystanie z usługi Darmowego Internetu LTE z dużą szybkością. Ważne jest, żeby nie wykorzystać całej puli danych - żeby zostały jakiekolwiek dane. Inaczej prędkość LTE spadnie do 32kb/s :-(
Zagadka rozwiązana :-)

23 komentarze:

  1. Czyli ile danych w LTE będziemy mieć po doładowaniu karty kwotą 30zł i włączeniu usługi Darmowy Internet LTE? Tylko 1GB?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie 1GB. Normalnie regulaminowo nielimitowany transfer. Chodzi o to, aby bedą poza zasięgiem LTE nie zużyć tego transferu do końca. Jeśli ktoś używa tylko internetu w domu (ja mam (ruter stacjonarny) i ma na stałe ustawiione LTE to ten pakiet się nie żużyje przypadkowo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Potwierdzam.
    Właśnie skończyłem testować przez 24h:
    http://i.imgur.com/CQ720ql.jpg
    Test polegał na ściąganiu pliku przez wget takim oto plikiem .bat:
    :test
    del
    wget-1.14 http:///
    goto test
    Przyznam, że jestem pozytywnie zaskoczony. Żadne ograniczenie transferu nie nastąpiło i średnia prędkość wyniosła ponad 19mbps.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Oferta jest bardzo atrakcyjna, jednakże... chciałem wiedzieć, czy Darmowy Internet LTE w RBM będzie działał w modemie Huawei E173s-2. Jest to chyba najpopularniejszy modem u nas ze względu na przystępność i możliwość obsługi kart z Aero2, ale czy internet bez limitu w RBM bedzie działać na tym modemie jak należy, tyle, że ze zmniejszoną prędkością?

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętajcie o limicie 200 GB na miesiąc. Po przekroczeniu włączają karny lejek, który nie zawsze odwiesi się automatycznie i wtedy trzeba reklamować. Warto zliczać transfer, aby nie przekroczyć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedno pytanie, dzisiaj konczy sie usluga, czy jezeli doladuje teraz karte za 50pln to bede mogl znowu aktywowac Darmowy Internet LTE 3 razy pod rzad?

    Dzisiaj mija 3 miesiace odkad wlaczylem usluge i jestem bardzo zadowolony, na krakowskim pradniku LTE dziala wysmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Już Play coś kombinuje, mimo że tydzien temu wlaczylem Darmowe Nielimitowane LTE (poprzedni miesiac wszo bylo OK) to juz dziś dostalem SMSa że wykorzystałem cały transfer i mi nałożyli lejek :(
    Wlasnie zalogowalem sie na play24 i okazuje sie (mimo ze kupilem miesiac temu puszke) ze mam taryfe "RBM na Karte 5"
    Na forum operatora widze ze nie tylko ja mam ten problem.
    Ciekawe co mi odpiszą.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam chyba to samo, darmowe LTE wlączyłem 13 maja a dzis dostałem sms że wykorzystalem caly pakiet danych-doladuj konto, według Play24 pobrałem 20 GB, więc nie wiem o co może chodzic..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mialem wczoraj dokladnie ten sam problem. Rozwiazanie

      Wchodzimy na *111#. Wybieramy uslugi. Pakiet internet 300MB, aktywujemy.

      Usuń
  9. Awaria w RBM:
    http://forumplay.pl/showthread.php/27741-Internet-ubywa-pomimo-w%C5%82%C4%85czonego-quot-Nielimitowanego-internetu-LTE-quot

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokladnie mam ten sam problem. Czy ktos juz cos wie na ten emat ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam czy jeszcze działa darmowy internet lte z RBM?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, usługa ciągle jest aktywna i nie było informacji o jej zakończeniu.

      Usuń
    2. A czy sprawa z pobieraniem pieniędzy z konta została już wyjaśniona? chciałem od jutra kupic starter ale nie wiem czy się w to pchać skoro są takie problemy ???

      Usuń
    3. A czy zostały rozwiązane już problemy, które wyżej są poruszane?? chciałem jutro kupić starter tylko nie wiem czy wartko skoro problem ciągle trwa. Jesli to możliwe to proszę o odpowiedź.

      Usuń
  12. Ja jade juz drugi miesiac i super cudo jak dla mnie. Problemy techniczne pojawily sie od 19-07 - internet raz jest a raz nie ma (nie mozna polaczyc sie z LTE). Mam nadzieje ze to chwilowe trudnosci bo takiego internetu nie mialem nawet na kablu od znanego dostawcy. Ping 30-35ms, transfer na modemie 80mbps (szkoda ze ruter przycina mi do 25mbps), upload bardzo wysokie rzedu 50mbps. W dodatku bez anteny zewnetrznej (nadajnik jakies 800m) i w kazda pogode.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak sprawa wygląda po trzech miesiącach? Ktoś wie? trzeba nowy starter czy wystarczy doładować za 50 PLN?
    Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony z tej usługi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, wiesz już czy wystarczy doładować za 50zł?

      Usuń
  14. Wystarczy doładować za 50pln - co daje 100dni ważności konta :-) i można włączać usługę kolejny raz.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wczoraj uruchomiłem zestaw RBM, uruchomiłem nielimitowane LTE, mam pakiet, 31 zł na koncie, czyli niby ok. wszystko.
    Ale upload jest na poziomie ~1,5 Mb/s gdzie w tej samej lokalizacji i modemie #virginmobile na (#play) osiąga ~10 Mb/s uploadu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja z kolei po załadowaniu 50zł które uruchomiło na 100dni, teraz kiedy mija 100dni chciałbym załadować 50zł i uruchomić LTE na kolejne 100dni lecz mam ciągle włączoną LTE ale prędkość marna.
    Więc jak wyłączyć LTE by załadować 50zł i uruchomić LTE???
    Pomocy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doładowanie za 50pln przedłuża ważność konta o 100dni. I tyle. Usługę "Darmowy internet LTE" trzeba włączyć i po włączeniu jest ona ważna 30dni. Potem trzeba włączyć ponownie.
      Jeżeli nie włączyłeś tej usługi, to LTE będzie działać, ale najpierw zmniejszając ilość danych które dostałeś z doładowaniem (bonus 2GB), a potem prędkość spada do 32kb/s (lejek).

      Usuń
    2. Czy dobrze rozumiem- kupić starter za 9zł(sprzedają jeszcze te puszki??), doładowac konto za 30 (przez kupienia doładowania na telefon za 30zl czy jak???) i kupić pakiet za 5zł, wtedy internet mam ważny 30 dni ?? 30-go dnia, kupić znowu pakiet za 5 zl i znowu mam inetrnet na 30 dni??? Proszę o podpowiedź, nie znam się na tym

      Usuń